רוצה להתחיל את המשימה אבל הסטרטר לא עובד
"פתחתי את הספר, הסתכלתי עליו אבל הוא לא הסתכל עלי בחזרה" כך ספרה לי שירי (שם בדוי) בראיון שערכתי אתה במרכז מהו"ת של סמינר הקיבוצים בו אני מלווה סטודנטים עם הפרעות בקשב ובלמידה, בהתמודדותם עם המשימות האקדמיות, במהלך לימודי התואר.
הקושי של אתחול משימת למידה מוכר היטב לכל אחד מאתנו, אולם עבור ילדים ואנשים עם הפרעות בקשב ובלמידה הוא קושי יומיומי הגורם להם לירידה משמעותית באיכות התוצרים ובודאי באיכות החיים.
לצערי ילדים צעירים אינם יודעים להבין מדוע הם מתקשים לערוך משימות כאשר הם מתבקשים לכך, גם לא הוריהם או המורים שלהם. בכיתה הם תמיד יזדקקו להוראה אישית של המורה ובבית עריכת שיעורי הבית יכולה לארוך שעות ארוכות. תחושת הכשלון והתסכול תלווה אותם בכל יום.
אולם גם כאשר התבגרנו והגענו לאקדמיה, נדמה היה לנו כי הקושי יעלם, אך במקום זאת הקושי לאתחל משימת למידה צץ ועולה שוב והפעם הוא עוצמתי יותר. כי בשלב זה אני כבר יודעת בודאות, שאין שום קשר בין הרצון שלי לערוך את המשימה לבין העובדה שאינני מצליחה לערוך אותה. אם בעבר האמנתי למה שאמרו לי "שאם הייתי רוצה הייתי יכולה" הפעם ברור לי שהזה לא המצב. ברור לי שאני רוצה וברור לי שבכל פעם שאני נחושה לשבת ולהכין משימה זו או אחרת, אני מוצאת את עצמי עושה דברים אחרים לגמרי שאינם קשורים לכך.
מה הסיבה לכך? את זה תוכלו לקרא במאמרי "הרגע האחרון הוא השם השני שלי"
מטרת המאמרון הזה היא לאפשר להורים, למורים ולסטודנטים שבינכם גישה לאתחול משימות למידה.
אחד הגורמים המרכזיים לקשיים באתחול המשימה הוא קושי באמדן זמן.לאנשים עם הפרעת קשב יש קשיים באמדן זמן (שני מחקרים שערכתי בנושא, כולל מחקר הדוקטורט שלי מראה זאת) ולכן יש צורך ליצור "שעון פנימי" שיסייע להם לדעת כמה זמן יקח לנו לערוך משימה מסוימת.
לפני שאתם מתחילים משימה שאלו את עצמכם: כמה זמן אתם מעריכים שיקח לכם לעשות אותה? רשמו את התשובה, הפעילו את השעון על פי הזמן המשוער. במידה ואין לכם מושג ואין לכם מענה על השאלה, הפעילו את השעון לאורך הזמן שנראה לכם (עד שעה) ובדקו את ההספק שלכם בזמן המוגדר מראש.
התחרות מול השעון מאפשרת למקד ולהתכנס למשימת הכתיבה. תוסף הכרום TASK TIMER או הורדת אפליקציות של שעוני חול כמו האפליקציה לאנדרואיד Sand Timer