בסרטון זה תוכלו לצפות בהסבר מנומק ומעניין על שלושת עקרונות גישה עיצוב אוניברסלי בלמידה UDL
Universal Design for Learning

הגישה מאפשרת לכל לומד למצא את דרך ההוראה שמתאימה לו באותו יום ובאותו רגע ללמוד את החומר שניתן ע"י המורה/מרצה; להביע את הידע שיש לו במגוון דרכים ואמצעים ולהגביר את עצמת ההשתתפות והמעורבות של הלומדים במפגש/ בפרויקט ובשיעור.

ניתן לקרא עוד על הגישה בפוסט עיצוב אוניברסלי ללמידה UDL וגם בפוסט המפרט את עקרונות הגישה 

הסרטון נוצר ע"י סטודנטיות בתכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך, בסמינר הקיבוצים. אשר למדו בקורס זה בהנחייתי במסגרת נתיב יישומים טכנולוגיים בחינוך המיוחד. תודה מיוחדת לאמיר בר השותף שלי בפיתוח הקורס הייחודי הזה, שבזכותו למדתי על הגישה.

הערכה גדולה לקבוצת הסטודנטיות היצירתיות שתכננו, עצבו, צלמו וערכו את הסרטון:

  • תודה לעפרה בחטיזן- הפריזנטורית, שלמרות חששותיה להיחשף הסכימה לעשות זאת על מנת לשתף את הידע שהן רכשו בקורס UDL.
  • לקרן האוזר שעמלה קשות על העריכה, בעקבות שינויים רבים שנדרשו לעשות
    וכמובן לכל השותפות שכל אחת תרמה את חלקה להצלחת הסרטון:
  • דניאל משה
  • רחלי שמואלוב
  • רחלי צדוק
  • שרית יעקובוביץ'
  • ותהילה פטל

מצורף קישור לפודקאסט בנושא UDL -תוצר קורס UDL.

הפודקאסט בהנחיית ערן שפירא

ניצן כהן (מרואיינת), עדי פרומוביץ (מרואיינת), ניצן בן-נון נחום, דור דניאל, שקד שגב, סיון צור, שרון פתחי, קרן בלכר.

 

מקורות שאמיר ואני היינו שותפים לכתיבתם:

Bar, A., & Shrieber, B. (2019). Using Legos in a Hands-On Activity to Teach Educators the Foundations of UDL. Universal Access Through Inclusive Instructional Design: International Perspectives on UDL, 37.

שרייבר, ב. (2018). אפליקציות למימוש הפוטנציאל: שילוב סביבות הוראה אוניברסליות (UDL) בצד אפליקציות ללמידה. בתוך אלוני,נ.,וגוטרמן, ק ושורק, צ.  (עורכים). הרבגוני הוא הסטנדרטי החדש: מדריך להוראה פרטנית (עמ' 157-166). תל-אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת.