עיצוב אוניברסלי של סביבות הוראה ולמידה UDL
עיצוב אוניברסלי של סביבות הוראה ולמידה
Universal Design for Learning-UDL
גישת ה UDL מאפשר לכל לומד למצא את מקומו בכיתה. בניגוד לסגנונות למידה, גישת ה UDL אינה מנסה להתאים ללומד סגנון למידה מסוים אלא מאפשרת לו בחירה, בכל שיעור על פי האופן בו הוא מעוניין ללמוד. באם הלומד דובק בסגנון למידה מסוים, המורה היודיאלי, יעודד אותו לפתח סגנונות למידה נוספים וכך להרחיב את מנעד האפשרויות ללמידה שעומדים לרשותו. הגישה פותחת לכלל התלמידים דרכי למידה מגוונות ללמידה ולהבעת התוצרים שלהם באופן מגוון.
את עקרונות הגישה תוכלו למצא באתר CAST
וגם לקרא על כך בפוסט שכתבתי על עקרונות הגישה
שימוש באפליקציית WIZER ME כדי ליישם את עקרונות ה UDL -סרטון הדרכה
מודה לאמיר בר (יוסטון, ארה"ב) הקולגה שלי לקורס "עיצוב סביבות למידה אוניברסליות" בתכנית לתואר שני טכנולוגיה בחינוך, בסמינר הקיבוצים. אמיר חשף אותי לעולם היודיאלי המרתק.
להלן קישור לתקציר ההרצאה