מאמרים
הפרעות קשב, לקות בחישובים, לקות בכתיבה, לקות בקריאה
עיצוב סביבות אוניברסליות ללמידה (Universal Design for Learning (UDL
עיצוב סביבות אוניברסליות ללמידה (Universal Design for Learning (UDL
למה הכוונה בגישת עיצוב סביבות אוניברסליות ללמידה?
(Universal Design for Learning (UDL
למה הכוונה בגישת עיצוב סביבות אוניברסליות ללמידה?
(Universal Design for Learning (UDL
לצורך ההסבר אערוך את ההקבלה הבאה:
כאשר אתם מגיעים לאירוע מה תעדיפו?
- בופה עם מגוון של אפשרויות לבחירה?
- מנה מסוימת קבועה שתסופק לכולם?
- שתי מנות קבועות – אשר משהו בחר עבורכם
הרצאת מבוא ל UDL -פתיחת קורס אקדמי בתכנית לתואר שני טכנולוגיה בחינוך בסמינר הקיבוצים
משערת שרובכם תעדיפו את הבופה: מתוך המבחר הרחב של המאכלים, תוכלו לבחור את המנה המועדפת עליכם, על פי הטעם האישי שלכם.
אם כך מדוע בכיתה אנו בוחרים לתלמידים את האופן שבו הם צריכים ללמוד ?
מדוע אנו בוחרים עבור כולם את אותו הספר? או את האופן שבו יביעו את עצמם בכתיבה במחברת?
היום בעידן הטכנולוגי-קל יותר ליצור בופה ולאפשר אותו לכל התלמידים, כך שכל תלמיד מוצא את הדרך המועדפת עליו בלמידה.
לגישת ה UDL שלושה עקרונות חשובים:
העקרון הראשון "אמצעי ייצוג מרובים" Representation
דן בייצוג המידע של המורה– באופן שבו נלמד. לדוגמה: במקום לדרוש מכל התלמידים לקרא קטע מידע נאפשר להם מספר אפשרויות להגיע למידע (הכל מתוך תכנון והכנה מראש): באמצעות הספר הקיים/באמצעות אתר באינטרנט אליו נפנה את התלמיד עם אפשרות להקראה קולית/ סרטון יוטיוב/מצגת שהכנו בנושא/סרטון קיים בנושא וכדומה. באופן זה כל תלמיד יוכל למצא את הדרך המועדפת עליו ללמוד את החומר.
העקרון השני "אמצעים מרובים לפעולה והתבטאות " Action & Expression
דן במסירת הידע הרפלקטיבי של התלמיד– כיצד התלמיד יוכל להביע את הידע שעובד אצלו? האם באמצעות כתיבה במחברת? הקלטה של המידע שברצונו למסור? דיון בוידאו שצולם ע"י שני תלמידים או יותר? ספרון דיגטלי שהתלמיד יצר או אולי מצגת?
העקרון השלישי "השתתפות ומעורבות" Engagement
דן בהווית הלמידה– באופן בו כל תלמיד מעורב ומשתתף בפעילות מתוך הבחירה והעדפה האישית שלו.
ארגון CAST מפתח את גישת ה UDL ומציג אתר עשיר בדוגמאות, רעיונות, כלים ומחקר, בתאריכים 29.7.17-2.8.17 אשתתף בכנס של ארגון CAST ואציג בשיתוף הקולגה והעמית שלי אמיר בר מיוסטון, את הקורס השיתופי שלנו בתחום UDL, שניתן במסגרת התואר השני "טכנולוגיה בחינוך" בסמינר הקיבוצים, בתכנית הזרקור שלנו, למורים ולמטפלים בחינוך המיוחד.
https://2017udlsymposium.sched.com/event/BTNq/planning-and-implementing-udl-lessons-for-diverse-population
היצג עבודת הגמר של סוזי וינטרוב- פוסטר דיגיטלי שהוצג בכנס CAST