סטודנטים עם הפרעות בקשב ובלמידה באקדמיה

הפוסט מוקדש לכל הסטודנטים עם הפרעת קשב או הפרעות בלמידה (לקויות למידה) אשר אמורים להירשם או להתחיל את שנתם הראשונה באקדמיה

כמה דברים חשובים ביותר שכדאי שתעשו כדי להצליח באקדמיה:

א. לערוך אבחון עדכני -אם אין לכם אבחון מה 5 השנים האחרונות או אבחון מעל גיל 20

אבחונים: אבחון מת"ל הוא האבחון התקף היחיד! לסטודנטים באקדמיה.  אם ערכתם אבחון מת"ל ויש המלצה לבחון את תחום הקשב, לכו לערוך אבחון קשב. חשוב לזכור כי אבחון קשב הנו אבחון רפואי ויש לערוך אותו  אצל פסיכיאטר  או נוירולוג המומחים בתחום הקשב.

ב. הביאו את האבחון שלכם למרכז הנגישות במקום בו אתם לומדים -חשוב שתדעו זאת. במרכז הנגישות (בד"כ קשור למשרד דיקאן הסטודנטים ) יאפשרו לכם התאמות במבחנים, יציעו לכם השתתפות בסדנאות ואפילו חונכים.

ג. לדעת שיש חוק שמגן על הזכויות שלכם –חוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות על -תיכוניים, התשס"ח-2008 הוא החוק היחיד שמתייחס לזכויות של אנשים עם הפרעות בקשב ובלמידה. יחד עם זאת החוק גם אומר שלא ניתן לקבל התאמות שהן מנוגדות למקצוע (לדוגמה: מורה שצריך לקרא לתלמידים שלו לא יכול לקבל התאמה של "הקראה במבחנים")

ד. תתקשרו עם העמיתים שלכם את הקושי ותציעו להם לסייע בנקודות החוזק שלכם. לדוגמה, אם אתם מתקשים להספיק לסכם, תבקשו סיכומים אבל תוכלו להציע להם לעצב את המצגות שלהם (אם אתם מוכשרים בתחום העיצוב), וכמובן להיות שותפים מלאים לכל עבודה שתעשו יחד (לאנשים עם הפרעות בקשב ובלמידה יש בד"כ צורת חשיבה מקורית וייחודית).

ה. תעמדו על הזכויות שלכם אבל זכרו שגם אתם צריכים להתאים את עצמכם לתנאי האקדמיה

מצורף קישור למשדר רדיו חברתי בו כלתי שמרית שרייבר מספרת על הדרך שעשתה לחזור ולהחזיר לעצמה את האמון באקדמיה, למרות העבר כתלמידה עם קשיים בלמידה והאבחון המאוחר של הפרעת קשב בעיקר, באקדמיה.

שיחה על הפרעת קשב : אני וכלתי ברדיו החברתי "קול האקדמיה" של רלי בריל