מאמרים
הפרעות קשב
שלום כיתה א'
שלום כיתה א'
שלום כיתה א' – כיצד ניתן לאפשר לילד עם הפרעת קשב למסך רעשים בכיתה
המונה לפחות 30 תלמידים?
השבוע שוחחתי עם חברה שסיפרה לי בדאגה על כך שבנה המאובחן עם הפרעת קשב, מתחיל ללמוד בכיתה א'. כיצד ניתן לאפשר לילד עם הפרעת קשב למסך רעשים בכיתה המונה לפחות 30 תלמידים?
כל הרעיונות המובאים כאן דורשים תכנון פדגוגי חכם כך שתלמיד/ה עם הפרעת קשב לא יראה בפתרונות "מקום מילוט" אלא מקום של חיבוק ובטחון:
א. הצבת אוהל בכיתה. פתרון זול ופשוט. בתוך האוהל ניתן לשים כריות, אזניות עם דיסקמן ישן וטוב או mp3 עם סיפורי אודיו , מוסיקה שקטה/קלאסית ועוד רעיונות. ניתן לתכנן את התכולה עם כלל ילדי הכיתה.
ב. וילון פינתי עם התכולה המתוארת לעיל
ג. חדר הרגעות מחוץ לכיתה המופעל ע"י מורות השילוב או מנתחת התנהגות של ביה"ס. במידה ומוכנים להשקיע בחדר זה ניתן לרכוש מקרנ/ים ייחודיים היוצרים אפקטים של סנוזלנד מחברת www.totallyinteractive.co.il
ד. רכישת משקפת של מציאות מדומה עם אפליקציות להרגעה, כגון של דגים במים עם מוסיקה מרגיעה.
ה. כשני כסאות/שרפרפים מתנדנדים (יש כסאות כאלו בכיתת העתיד בסמינר הקיבוצים) או כסא אופניים (עבור ילדים בוגרים יותר).
ו. רצוי שבכיתה יהיו גם פופים.
מוזמנים לשתף ולהעלות תגובות ורעיונות נוספים. שנת לימודים מוצלחת ומעצימה לכולם.
פוסט זה פורסם בתאריך 1.9.17