התארגנות ורצף פעולות
התארגנות מחשבתית ועבודה על- פי רצף פעולות אוטומטי -הן מיומנויות משמעותיות לניהול עצמי וללמידה. עריכת רצף פעולות באופן מובנה ואוטומטי מאפשר לנו עצמאות ותחושת מסוגלות.
כבר עם הקימה בבוקר אנו נדרשים לערוך סדר פעולות מוכר ומובנה כדי שנוכל להתארגן לקראת היציאה מהבית: לבוש, צחצוח שיניים, בדיקת התיק, ארוחת בוקר ועוד.
בבית הספר, אנו דורשים מהתלמידים לעבוד לפי שיטת עבודה מוסדרת: ראשית, לזכור את המערכת של יום הלמידה, לעבוד על פי אסטרטגיות למידה בהבנת הנקרא, יכולת פתרון בעיות מתמטיות לפי סדר פעולות מובנה ועוד. וכך לאורך כל היום אנו נזקקים לרצף פעולות אוטומטי שיאפשר לנו לעבור ממשימה למשימה.
יכולת רצף פעולות קשורה לזיכרון עבודה: זיכרון העבודה מאפשר לנו לשחזר פעולות מהעבר (מענה על השאלה: מה עשית היום בבוקר בבית הספר?) , לערוך רצף פעולות בהווה ואף לתכנן רצף פעולות של העתיד (רצף פעולות בעתיד דורש גם יכולת של זיכרון עתידי -פרוספקטיבי).
ילדים אשר קבולת זיכרון העבודה שלהם מצומצמת, יתקשו בעריכת סדר פעולות : החל מהתארגנות לקראת בית הספר, המשך במיומנויות בתוך הכיתה וגם בסיום היום התארגנות לקראת החוג (שכחתי את נעלי הספורט ועוד). קושי זה מלווה בתסכול רב של כולם: הילד/ה, ההורים והמורים.
אפליקצית יומן חזותי
אפליקציות לתכנון רצף פעולות באופן חזותי ומותאם יוכלו לסייע ולהראות בכל רגע נתון מה הפעולה הבאה שעלי לעשות (כאשר מדובר בפעולות שגרתיות על בסיס יומיומי).
מצורף קישור להורדת אפלקיציית visual scheduale אשר ניתן בקלות לערוך את סדר הפעולות , גם בעברית. ניתן להוסיף תמונות שלכם/ של הילד/ה או לקחת מתוך מאגר התמונות שהאפליקציה מאפשרת. ניתן גם להכנס לקישור הבא כדי לצפות ביומנים חזותיים נוספים גם לאנדרואיד.
מאחלת הצלחה רבה