שימוש במחברת דיגיטלית ושעונים לקידום הלמידה של מתבגרת עם הפרעת קשב
שימוש במחברת דיגיטלית ושעונים לקידום הלמידה של מתבגרת עם הפרעת קשב-היצג עבודת גמר
אילנה שמעיה פרידמן
התכנית לתואר שני טכנולוגיה בחינוך
מצורף סרטון היצג של עבודת גמר שכתבה אילנה שמעיה פרידמן במסגרת סדנת גמר בנושא "קידום תפקודים ניהוליים באמצעות טכנולוגיות סיוע" שבהנחייתי, בתכנית לתואר שני טכנולוגיה בחינוך
העבודה הוצגה השבוע 7.7.20 בכנס מקוון בנושא כתיבה אקדמית 7/7/2020 First Online Academic Writing Conference# IFAW2020.
העבודה עסקה בהתאמת תכנית הוראה באמצעות טכנולוגיות סיוע, לנערה הלומדת בכיתה י"ב בכיתת אומ"ץ ומאופיינת בקשיים בלמידה ובתפקודים ניהוליים ומאובחנת עם הפרעת קשב.
מדובר על תיאור מקרה Case Study אשר נבנה לאורך שנה באמצעות איסוף נתונים רבים, בין היתר באמצעות שאלון BRIEF (מבדק דיווח עצמי לאיתור קשיים בתפקודים ניהוליים), תצפיות, ראיונות ועוד. מתוך איסוף הנתונים נבנתה תכנית הוראה אישית לתלמידה שכוללת שימוש במחברת EVERNOTE שנמצאה מאוד יעילה, בנוסף לשימוש בטיימרים לצורך ניהול זמן וקידום יכולת אתחול משימות.
להלן קישור להדרכה על שימוש במחברת EVERNOTE. מדובר על מחברת דיגיטלית שניתן לעבוד בה כ"ענן" מהמחשב, אפשר להוריד למחשב ואפשר לפתוח אותה מכל מכשיר סלולרי. https://youtu.be/ztTnXGEGiD0